Rabu, 31 Disember 2014

akhbar penutup tahun

bukan semua akhbar aku jual di kedai barang lusuh. kadang-kadang ada yang aku simpan. yang ini aku telah simpan sepuluh tahun lamanya. lima hari menjelang tahun baharu 2005.

31 Disember 2004

30 Disember 2004

29 Disember 2004

28 Disember 2004

27 Disember 2004

3 ulasan:

deaf-angel berkata...

Takkan abis cerita tsunami 2004 tu, berjuta2 cerita...
Tu hari CNA buat dokumentari pun semua cerita baru..
Aceh je berapa juta cerita, sri lanka cerita pasal gajah semuasehari sebelum tu dah naik tanah tinggi pun tak abis diambil tahu.

Aku ada satu kawan kerja, dari India. Kampung dia antara kena hentam tsunami la. Dia selamat pasal dia kat tanah tinggi...
Dia bilang aku, nelayan2 kat kampung dia sebelum tsunami berapa hari semua dah kelaur pergi laut dalam. Lepas seminggu gitu baru balik, so kapal nelayan pun advance ada compass system semua kan?
So orang nak sampai pantai... eh mana rumah2 kita? Kampung2 kita? Tengok sistem compass semua betul..
Dorang tak tahu kampung orang dah habis, ramai mati. Pasal dorang kat lautan dalam. Ocean gitu.

rimanilzah berkata...

benar, deaf. tsunami bawa segala macam misteri.

Kereta Sewa Kota Bharu berkata...

bencana alam tanpa diduga