Selasa, 14 Julai 2009

tinta kenangan

yang mana pernah anda guna? atau, tak suka pen dakwat basah?

sajak kepada kuli tinta

sajak ini bukanlah sajak
tanpa bunga tanpa parfum

sajak ini bukan pula tentang hidup dan mati
tanpa kamboja tanpa menyan

sajak ini hanya sajak tentang hati
tanpa ampela tanpa empedu

sajak ini berbeda dengan sajak ku sebelumnya
tanpa basa tanpa basi

sajak ini hanya sajak tuna hidup
tanpa bodoh tanpa arti

sajak ini kubuat untukmu
tanpa buaian tanpa gombal

sajak ini kubuat untuk kuli tinta
tanpa kosong tanpa marah

cuplikan daripada gudang tulisan

4 ulasan:

matakucing berkata...

dulu guna ni masa nak buat buku skrap..hehehe habis semua baju kena dakwat..tgn hitam2

Khadijah Mohamed berkata...

masa sekolah menengah dulu suka guna pen dakwat basah ni..
pernah guna 'youth'...tinggal kenangan......

deaf_angel berkata...

parker tu beb, tu kuno tu beb. i remember that box.

aku tak pernah pakai, tengok orang lain pakai je hehe

rimanilzah berkata...

matakucing,
itu sebab aku malas guna pen ink ni.

khadijah,
dulu2 kwn2 sebut "yot" hahaha

deaf,
aku pernah guna. tapi tak suka. aku malas taruk ink slalu2.