Khamis, 19 Februari 2009

pembuka botol 2

ada macam-macam bentuk pembuka botol. dulu, mana ada botol plastik. semua botol kaca. kalau tak silap beli sebotol minuman empat puluh sen. kalau pulangkan botol dapat sepuluh sen. kalau tak mahu bawa botol boleh isi dalam plastik. plastik pun bukan macam plastik sekarang. plastiknya tebal dan mudah lupus.

sekarang, orang dah tak semakin sayang kepada alam.

saya pengumpul barang-barang murah sahaja. pembuka botol itu berharga seringgit hingga lima ringgit sahaja. ada yang saya dapat percuma.

7 ulasan:

deaf-angel berkata...

salam
best blog ko.
aku pun suka benda2 gini.

Unknown berkata...

wah, nampak gayanya ko boleh kena ISA. pengumpul senjata2 berbahaya dan mengancam keselamatan negara ha ha ha ha ha

rimanilzah berkata...

kotakata,
ada lagi. nanti aku tunjuk. tapi jgn report sapa2. hahaha

deaf,
tk sudi dtg sini. aku peminat setia blog ko.

Aku berkata...

teruskan mengumpul. syabas!

Tanpa Nama berkata...

macam-macammm..mesra alam

rimanilzah berkata...

sojar,
tk. saya kolektor biasa shj.

din,
tk. ke sini.

Unknown berkata...

Bro nak tanye ade stok lg x pembuka botol gmbr 2nd last dr bwh?